Nieuws

#DAS24H: de aftermovie

Op 23 en 24 november organiseerden we de #DAS24H Challenge. Ruim 50 studenten en twee JongDAS- teams mochten binnen 24 uur een innovatief concept bedenken en pitchen over een wereld zonder conflicten of een wereld zonder financiële zorgen.

Frisse blik

“DAS organiseerde de innovatie challenge om studenten te betrekken bij de uitdagingen die we hebben op het gebied van digitale innovatie’,. Eric Pouw, algemeen directeur DAS. ‘Studenten denken vaak anders dan wij. Zij zijn opgegroeid met digitale technologieën en verkleefd met hun smartphone. Hierdoor denken zij vaak anders dan wij, meer vanuit nieuwe ontwikkelingen en technologieën. Bovendien zijn ze zeer ondernemersgericht. Zij benaderen onze uitdagingen niet vanuit onze dienstverlening, maar kijken vanuit de buitenwereld naar DAS en kunnen daarom met een frisse blik onze (toekomstige) dienstverlening onder de loep nemen’.

Het winnende idee

Een internationaal team van InHolland won de eerste prijs. Algoritmes en services als oplossing voor een toekomstig maatschappelijk probleem: robots die onze banen overnemen. Het idee is dat DAS de carriére verzekert van werknemers die hun baan kwijtraken door ze te plaatsen bij een ander bedrijf die een passende vacature heeft. Als er niet direct een passende vacature is, waarborgt DAS het inkomen totdat er een match gevonden is bij een bedrijf.  Bedrijven die aangesloten zijn betalen DAS een vast bedrag per werknemer.

DAS heeft het winnende team uitgenodigd om samen het winnende idee uit te werken. En grote kans dat we in 2018 de challenge opnieuw aangaan. Silvia Onos, manager KlantHart en initiator van #DAS2H: ‘Ik zie de challenge niet alleen als een hele gave boost voor ons imago, maar ook vooral als mooie kans om verbinding te zoeken met een generatie die een ander inzicht hebben over het toepassen van toekomstige technologieën.’

Benieuwd wat er in 24 uur allemaal heeft afgespeeld bij DAS? Bekijk dan de aftermovie.

Voor het bekijken van deze video is toestemming voor het plaatsen van marketing cookies noodzakelijk.

Pas je voorkeuren hier aan.

#DAS24H: de aftermovie